zaterdag 27 juli 2013

Ellie, Heather en Arthur

Na de vorige radiostilte, volgde... opnieuw een radiostilte :)

De zin om te naaien was groot, er rolde vanalles vanonder mijn machine, maar de zin om te bloggen ontbrak volledig.

Afgelopen maandag ging Fien voor het eerst naar de onthaalmoeder, en ging ik ook weer aan het werk, na 6 maanden thuis te zijn geweest. Eerlijk? Het deed deugd, van weer te gaan werken. Hoe lief en schattig Fien ook is, ik had echt weer nood aan wat uitdaging in mijn leven, uitdaging die groter is dan eten geven en pampers verversen.

Ik zette haar wel met een klein hartje af, die eerste maandagochtend. Zou ze wel willen slapen bij de onthaalmoeder? Ze zal toch geen hele dag wenen? Wat als ze haar patatjes daar niet lust?

6 maand is ze intussen. Iets meer dan 6 maand geleden zaten we ongeduldig te wachten, omdat Fien die toen nog Fiep was zo op zich liet wachten. Anderzijds was het ook maar best, dat ze nog op zich liet wachten, want week 39 van mijn zwangerschap spendeerde ik grotendeels zonder elektriciteit, en dus ook zonder verwarming. Ik weet niet of u het zich nog herinnert, maar eind januari vroor het dat het kraakte, en er lag een aardig pakje sneeuw. Verbouwen als je hoogzwanger bent, ik raad het iedereen aan. Ahum.

Na wat gepleit kon er uiteindelijk gezorgd worden voor 1 stopcontact dat bleef werken. Dat stopcontact gebruikte ik dan afwisselend om mijn elektrisch vuurtje en mijn naaimachine in te steken, LOL. Een lamp kon er niet meer bij, dus was het "candle light sewing".

(Als u spontaan medelijden met mij krijgt: niet doen. Alles kon namelijk nog erger. Toen ik met mijn kersverse baby van 4 dagen oud uit het ziekenhuis kwam, zei ik na de eerste nacht thuis nog tegen mijn wederhelft dat ik het toch maar frisjes vond in huis. Dat kon kloppen ook, want onze prehistorische verwarmingsketel had het begeven, enkele dagen voor hij vervangen zou worden ... Lang leve het elektrisch vuurtje en het dikke donsdeken waaronder Fien en ik kampeerden, tot een vriendelijke chauffagist ons wilde komen depanneren)

Goed, terug naar candle light sewing.

Ik had nood aan projectjes die niet té veel tijd kosten. Ooit, toen ik nog op rakketak.blogspot.com blogde, had ik eens een stel platypussen gemaakt als geboortecadeautje, met een gratis patroon. De ontwerper van het patroon bleek een supertoffe webshop met knuffelpatronen te hebben.

Ik bestelde mij een aantal patroontjes, en begon vriendjes te maken om onze doopsuiker wat op te vrolijken.

Ellie de olifant


Heather de hippo


Arthur het aardvarken


Als u op zoek zou zijn naar een origineel geboortecadeau, ze zijn dus echt wel een aanrader, de knuffelpatronen van FunkyFriendsFactory. Goedkoop zijn ze niet, maar ze zijn hun geld absoluut waard.

Ellie, Heather en Arthur vielen gigantisch in de smaak, zwangere vriendinnen bestelden alvast hun knuffel naar keuze, als zelfgemaakt geboortecadeautje. Subtiel zijn ze wel, die vriendinnen van mij, LOL. Nu alleen nog wachten op hun baby's.

3 opmerkingen: